nieuws760-770

Loodsboot 760 is vernieuwd.

Het dek is rondom de gehele boot met ongeveer 5 cm verbreed. U zult begrijpen dat naar aanleiding hiervan de nieuwe type aanduiding is geworden: ONJ Loodsboot 770.
De stahoogte is met 7 centimeter vergroot naar 1.9 meter in de stuurkajuit terwijl er ook in het vooronder meer zithoogte is gekomen. De nieuwe geschatte doorvaarthoogte wordt hierdoor 178 centimeter hetgeen nog steeds zeer laag is.

Een in het polyester ge-integreerde voetlijst (2 cm hoog) rondom het dek. Dit voorkomt het uitglijden en geeft een veilig gevoel bij het lopen over de gangboorden.
Standaard aan beide zijden een forse bolder op het voor- en op het achterschip. Ter hoogte van de buitenstuurstand en vlak achter de preekstoel een iets kleinere middenbolder. Dus aan beide zijden vier bolders.

Alle beslag wordt gemonteerd op in het polyester ge-integreerde verhogingen van een halve centimeter. Dit voorkomt inwatering op schroefgaten en geeft een professioneel uiterlijk. Tijdens het bouwen worden in deze plateau’s aluminium fundaties gelamineerd waardoor het beslag optimaal gemonteerd kan worden.

De kuiprand is verhoogd met 3,5 cm hetgeen resulteert in een hogere en betere rugleuning voor de zitplaatsen op de kuipbank. De staande rand van het dek direct boven de kabelaring is vergroot naar 6 cm. (inclusief de voetlijst) terwijl deze vroeger 2 cm. was. Dit resulteert in een solider aanzicht van de boot. De hoek van de voorkajuit is rond gemaakt met een ruime radius. Dit geeft een prettiger doorloop over het dek terwijl de boot er een eigentijdser aanzicht van heeft gekregen.

Het gehele dek is voorzien van nieuw antislip van een soort dat zich makkelijk laat schoonmaken.

De houten handrailingen op het dak zijn vervangen door roestvaststaal. Bij het plaatsen van een dektent over de kuip is nu alle houtwerk afgedekt. De rvs handrailingen staan geplaatst op een ronde voet welke een stevige montage mogelijk maakt. Vergroot ankerluik waardoor het mogelijk is een groter anker te bergen en de gasbun te verplaatsen naar het voorschip. Hierdoor heeft de boot meer bergruimte in de kuipbank, waar voorheen de gasbun was.

Vergrote loosgaten in de zelflozende kuip. Hierdoor is de waterverwerkende capaciteit vergroot. Dek schuinte is veranderd waardoor de afwatering van het dek optimaal is geworden.